Thursday, April 1, 2010

Abril 1, 2010

Kaidtong Panahon kan Dagom-dagom 

Merlinda Bobis


kaidtong panahon kan mga dagom-dagom
kaidtong mga hapon na nalingaw
sa pagpiyong kan mga turog-turog,
kaidtong paginat-inat kan ikos sa balkon,
kaidtong haloy-haloy na panghalat
sa malipoton na tônog,

garong daeng kagadanon,
garong daeng banggi.

daeng patod an paghangos kan burabod,
an paglila kan milflores sa saiyang tampi,
an paghamot kan bayawas na rakoy-rakoy sa poon,
an paghamis kan biriran na may bunga pirmi.

garong daeng kagadanon,
garong daeng banggi.

yaon an pagtilad-tilad ki manatokon na pili,
an paghanap-hanap ki tungaw-tungaw o kurumbot,
yaon an pagkurukutkot ki sasapnaon na kamote,
an paglubak-lubak ki masapogon na galyang o ube.

garong daeng kagadanon,
garong daeng banggi.

alagad, dinakop ko an mga dagom-dagom,
dai tinugotan na maging hustong gurang,
ilinubong ko an rarom nin boot –
inilayog ako kan estrangherong doros.

kaya naghubas an burabod,
an gabos na milflores dagos na nagabot;
an hamot, an hamis garo bagang inanod –
ay, nagpapataw-pataw na an sakuyang boot!

hona ko daeng kagadanon,
hona ko daeng kadikluman.

ngunyan, nagtitilad-tilad ako
para sa kakanon kan iba,
naghahanap-hanap ki dolyar sa disyertong dalan,
nagkukurukutkot ki bulawan sa harayong mina –
nata garong pigbabayo an sakuyang daghan?

hona ko daeng kagadanon,
hona ko daeng katapusan.

luhay-luhay napapatod an sakuyang pulso,
naaalang an lati na nagberde sa nguso –
dae ko maipaliwanag nin husto –
ay, napuputot an bayawas sa sakuyang puso!
-       Pag-uli, Pag-uwi Homecoming, Manila: UST, 2004

No comments:

Post a Comment