Tuesday, April 6, 2010

Abril 6, 2010



An Aking Ibinahog An Saiyang Kamot


Kristian S. Cordero


Ipinambahog kan aki an saiyang kamot
tanganing an uwak saiyang madakop.

Kinugos tulos an bagong ataman
dinangdang sa saiyang daghan
Ipapaara niya ini sa kinaban—

Kan may nakasabatan siyang gurang
na tulos man siyang hinapot:
‘Anong nangyari sa saimong kamot?’

Nagsimbag an aki na kinakan na ini
kan saiyang bagong ataman. Baku man makulog.
Dai ngani nagdugo.

Ini an sabi kan gurang: ‘Kakaipuhan mong
bahugon an ataman kan saimong mata.
Pagkatapos nin tulong bulan, hahagadon
kaini an saimong tulak, dangan an apdo.’

‘Pigpapatakot mo lamang ako,’
simbag kan aki.

‘Mas orog na makinakan
an takot na inaataman.’

Nagsisiyap na an uwak, asin nagrarakdag
an pirang balukag kan makasabatan niya
an sarung aki na dai man na kamot.

Hinapot niya ini: Hain an saimong gamgam?

May gurang akong nakasabatan asin kinakan
an sakuyang gamgam, habo ko kutang itao
kaya lang riribayan niya daa nin bagong puso.
Tuminugot ako sa kondisyon na itinao.

‘Ta na pa’no an saimong puso?
Anong hayop an binahog mo kaini?’
Hapot kan aking may gamgam.
‘Kan buminatluy ako sa pinapangalad na salog
kun sain naglalayog papuli an mga nadakop tang gamgam
pati an mga kalag kan mga nagadan sa satuyang pangataman—
duman sa aagihan mo pag-abot mo sa puro
nawara na sana bigla an sakuyang puso.

Nahulog na sana sa labot nin kawaran o napukot.
Kinakan na ini kan hayop na duwang payo
an daing pakilabot, an daing pagkatakot.’

No comments:

Post a Comment